Ana Sayfa Kategoriler Editör İletişim  

   Alfabetik Arama
A B C Ç D
E F G H I
İ J K L M
N O Ö P R
S Ş T U Ü
V Y Z



   Ekstra
     müstear isimler
     peygamberler
     Asr-ı Saadet'te Türkler
     basında biyografi.net
     Biyografi Nedir?
     neden biyografi.net
     sizin biyografiniz
     cv nasıl hazırlanır ?
     genel biyografi kitapları
     takma adlar
     editör



 Linkler 
   Biyografi Tv
   facebook/Biyografi Net
   twitter.com/biyografinet
   Biyografi Atölyesi
   boğazdaki aşiret
   biyograf
   biyografi kitabı
   www.biyografianaliz.net
   biyografimarket.com

   Biyografi Arama

  

isim ara soyadı ara
 
   
   

     Biyografi Market İçerik  
KİTAP BİYOGRAFİ
 Portre Anlatı
 Günlük
 Biyografi Dosya
 Mektup
 Kronoloji
 Kim Kimdir
 Anı-Hatırat
 Otobiyografi
 Biyografi Genel
 Şecere
 Biyografik Araştırma
 Gezi-Seyahat
 Biyografik Roman
 Biyografik Şiir
FOTOĞRAF
 Görsel Kitap
 Biyografik Fotoğraf
 Şehir Fotoğraf
 Tarihi Eser Fotoğraf
  SAHAF KİTAP
  KAYNAKÇA
 Kaynak Tarama-Kupür
 Bibliyografya
 DVD-CD-VCD
 Biyografi Belgesel
 KİTAP GENEL
 Türkçe Dil Öğretimi
 Kaynak-Çeviri

Daha Fazlası BiyografiMarket.com'da


Facebook da paylaş Twitter da paylaş Live da paylaş

Muhammed bin Abdülvehhab .

siyaset adamı


Vehhabiliğin kurucusu



'Şeyh-i Necdi' diye de bilinir. Bilindiği gibi bu lakab şeytanın da ismidir. Temim kabilesine mensuptur. 1699 (H.1111) yılında Necd Çölündeki Hureymile kasabasına bağlı Uyeyne köyünde doğdu. 1791 (H.1206) yılında öldü.

Gençliğinde önce ticaretle uğraşan Muhammed bin Abdülvehhab, Basra, Bağdat, İran, Şam ve Hindistan taraflarına gitti. Şam’da tahsil yaptı. Bu sırada Ehlisünnet alimlerinin bildirdikleri doğru bilgilere uymayan bozuk görüşler ileri süren İbniTeymiyye’nin kitaplarını okudu ve fikirlerinin tesirinde kaldı. 1730 yılında Necd’e dönerek, köylüler için küçük din kitapları yazdı. Bu kitaplara mutezile ile diğer bozuk fırkalardan aldığı kendi düşüncelerini de karıştırdı. Fikirlerini önce kendi çevresinde yaymaya çalıştı. 1744 yılında Riyad yakınlarındaki Der’iyye kasabasına yerleşti. Der’iyye ahalisi ve şeyhleri olan Muhammed bin Suud buna tabi oldular. Muhammed bin Suud’la işbirliği yapan Muhammed bin Abdülvehhab çevreden güçlü bir destek sağladı. Kendi düşünce ve görüşleri doğrultusunda hareket etmeyen Müslümanları doğru yoldan ayrılmış birer müşrik kabul edip, bunların kanlarının ve mallarının helal olduğunu bildirdi. Peygamberimizi sallAllahu aleyhi ve sellem, başka peygamberleri ve evliyayı vesile ederek Allahu Teala’dan bir şey istemeye ve bunların kabirlerini ziyaret etmeye şirk dedi. Böylece binlerce İslam alimine muhalefet etti. Kendisine kadı, Muhammed bin Suud’a hakim ismini vererek gelecekte çocuklarının bu makama geçmelerini temin eden bir kanun hazırlattı. Başta kardeşi Süleyman olmak üzere, Ehlisünnet alimleri Muhammed bin Abdülvehhab’ın fikirlerinin bozuk olduğunu ve Ehlisünnet itikadından ayrıldığını bildirdiler ve kuvvetli vesikalarla kitaplar yazarak Müslümanları uyandırmaya çalıştılar. Gayesi Hicaz ve Irak bölgelerini ele geçirip, ayrı bir devlet kurmak olan Muhammed bin Abdülvehhab, 1765 yılında ölen Muhammed bin Suud’un oğlu Abdülaziz bin Muhammed’le işbirliği yaptı. Abdülaziz bin Muhammed, Muhammed bin Abdülvehhab’ın uygun görmesiyle hilafetini ilan etti. 1791 yılında ölen Muhammed bin Abdülvehhab’ın İngilizler tarafından da desteklenen bu bozuk fikirleri daha sonra dini ve siyasi bir görüş olarak Arabistan yarımadasına hakim oldu.

Muhammed bin Abdülvehhab’ın gösterdiği bozuk ve çirkin birçok inanışlar varsa da başlıcaları üç tanedir.

1. Amel imanın parçasıdır. Namaz kılmak farz olduğuna inandığı halde, tenbellikle bir namaz kılmıyanın imanı gidermiş. Bir sene zekatını vermiyen hasis bir kimse, kafir olurmuş. Böyle olan Müslümanları öldürmeli, mallarını kendi görüşünde olanlara dağıtmalı imiş.

2. Peygamberlerin aleyhimüsselam ve evliyanın ruhlarını vesile etmek, korktuklarından kurtulup, umduklarına kavuşmak için dua etmelerini onlardan istemek şirk imiş.

3. Kabirler üzerine türbe yapmak ve türbelerde namaz kılmak, orada hizmet ve ibadet edenler için kandil yakmak ve ölülerin ruhlarına sadaka adamak caiz değil imiş. Bunların üçü deAllahu Teala’dan başkasına tapınmak imiş.

Muhammed bin Abdülvehhab’ın görüşlerinin bozuk olduğunu kardeşi Süleyman bin Abdülvehhab Es-Sevaik-i İlahiyye fi Reddi ale’l-Vehhabiyye, Mekke müftüsü Ahmed Zeyni Dahlan Hulasat-ül-Kelam, Davud bin Süleyman Bağdadi El-Minhaf-ül-Vehhabiyye kitaplarında vesikalarla isbat etmişlerdir.




Siz de biyografi.net'te yer alabilirsiniz
"
İyi ki, biyografi.net var!" 



biyografi.net
    İngilizce Biyografi
   English Biography

    ünlü kadınlar

   Nasreddin Hoca
  ben de biyografi.net'teyim
  fıkralardan seçmeler



   Makaleler
   Boldixil hangi eczanelerde satılıyor? Boldixil şampuan fiyatları?
   Kiralık dairenizi nasıl alırdınız? Apartman, rezidansta ya da site içinde?
   Üniversite Öğrencilerinin Kiralık Daire Ararken Karşılaştıkları Zorluklar
   Datça macunu satan eczaneler, aktarlar ve akciğer detoksu satış noktaları
   Sevgiliye Hediye Alternatifleri
   Yüzellilikler Listesi
   ULUSLARARASI “İPEK YOLU’NUN YÜKSELİŞİ VE TÜRK DÜNYASI” BİLGİ ŞÖLENİ
   OSMANLI PADİŞAHLARI SIRALAMASI
   33 yazarın Türk Çocukluğu
   MAHMUT ÇETİN HAKKINDA YAZILANLAR

  Biyografik Takvim
ocak şubat mart
nisan mayıs haziran
temmuz ağustos eylül
ekim kasım aralık

    Tanıtım

    Tanıtım



   İletişim
BİYOGRAFİ NET YAYINCILIK
Tel: 0542 235 72 49



biyografi.net@gmail.com

İkitelli Vergi Dairesi
11452255634
Tasarım: Nihat Çeliker www.webofisi.com  

 

Ana Sayfa İletişim Künye Bu Sayfayı Yazdır Sık Kullanılanlara Ekle E-ticaret Kpss Kitapları Pasaj Grup
Powered By Webofisi.com