Ana Sayfa Kategoriler Editör İletişim  

   Alfabetik Arama
A B C Ç D
E F G H I
İ J K L M
N O Ö P R
S Ş T U Ü
V Y Z



   Ekstra
     müstear isimler
     peygamberler
     Asr-ı Saadet'te Türkler
     basında biyografi.net
     Biyografi Nedir?
     neden biyografi.net
     sizin biyografiniz
     cv nasıl hazırlanır ?
     genel biyografi kitapları
     takma adlar
     editör



 Linkler 
   Biyografi Tv
   facebook/Biyografi Net
   twitter.com/biyografinet
   Biyografi Atölyesi
   boğazdaki aşiret
   biyograf
   biyografi kitabı
   mahmut çetin yazıları
   www.biyografianaliz.net
   biyografimarket.com

   Biyografi Arama

  

isim ara soyadı ara
 
   
   

     Biyografi Market İçerik  
KİTAP BİYOGRAFİ
 Portre Anlatı
 Günlük
 Biyografi Dosya
 Mektup
 Kronoloji
 Kim Kimdir
 Anı-Hatırat
 Otobiyografi
 Biyografi Genel
 Şecere
 Biyografik Araştırma
 Gezi-Seyahat
 Biyografik Roman
 Biyografik Şiir
FOTOĞRAF
 Görsel Kitap
 Biyografik Fotoğraf
 Şehir Fotoğraf
 Tarihi Eser Fotoğraf
  SAHAF KİTAP
  KAYNAKÇA
 Kaynak Tarama-Kupür
 Bibliyografya
 DVD-CD-VCD
 Biyografi Belgesel
 KİTAP GENEL
 Türkçe Dil Öğretimi
 Kaynak-Çeviri

Daha Fazlası BiyografiMarket.com'da



Facebook da paylaş Twitter da paylaş Live da paylaş

Adnan Çoker ( 1927)

ressam



20 Ekim 1927 tarihinde İstanbul Süleymaniye'de doğdu. 1934-39 Samatya Hacı Kadın İlkokulu'nda, 1939-42 Davutpaşa Ortaokulu'nda, 1942 Afyon Lisesi'nin Orta kısmında 1 yıl okudu. 1944-45 Güzel Sanatlar Akademisi, Galeri eğitiminde Şefik Bursalı'nın öğrencisi oldu.

1945-51 Zeki Kocamemi Atölyesi'nde 6 yıl çalıştı. 2 Temmuz 1951'de Güzel Sanatlar Akademisi, Yüksek Resim Bölümü'nü bitirdi. Avrupa konkurunu kazanarak 29 Aralık 1955'te devlet bursu ile Paris'e gitti. 1960 Mart ayında, Batı'daki öğrenimini tamamlayarak yurda döndü. Güzel Sanatlar Akademisi Resim Bölümü asistanı oldu. 1963'te A. Gürman, Sarkis, Devrim Erbil ve Tülay Tura ile "Mavi Grup"u kurdu. 1964'te, Fransız bursu ile ikinci kez Paris'e gitti. W. Hayter Atölyesi'nde gravür, Goetz Atölyesi'nde boya etüdlerini sürdürürken 'Siyah Fon'lu Resimler'e başladı. 1969 yılında, Devlet Güzel Sanatlar Akademisi'nde, doçent unvanını aldı. 1976'da, Güzel Sanatlar Akademisi, Resim Bölümü profesörlüğüne, 1977'de İstanbul Resim ve Heykel Müzesi Müdürlüğü'ne atandı. 1979'da, İstanbul Resim ve Heykel Müzesi Müdürlüğü'nden istifa etti. 1983'te Mimar Sinan Üniversitesi (MSÜ), Güzel Sanatlar Fakültesi, Resim Bölümü Başkanlığı'na getirildi. 1985'te MSÜ, Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü Başkanlığı'ndan istifa etti.

Birçok kurum ve özel koleksiyonda yapıtları bulunan Çoker 22 Ağustos 2022 tarihinde vefat etti.




Kronolojik yaşamöyküsü


1956-57 Andre Lhote Atölyesinde çalıştı.
1957-60 Henri Goetz Atölyesinde çalıştı.
1960 DGSA Resim Bölümünde asistan oldu
1961 İstanbul Sanat Festivali Resim ve Heykel Sergisi, Resim Birincilik Ödülü
1962 23.Devlet Resim ve Heykel Sergisi, Resim Birincilik Ödülü
1963 "Mavi Grup"u kurdu.
1964-65 Fransız bursu ile Paris’e gidip Hayter Atölyesinde gravür, Goetz Atöltyesinde resim çalıştı
1965 Salzburg "Yaz Akademisi"nde Emilio Vedova Atölyesinde resim çalıştı.
1966 İDGSA’da Yüksek Resim Bölümü öğretim üyeliği aldı.
1973 DYO Başarı Ödülü
1976 Mimar Sinan Üniversitesi’nde Profesörlük ünvanını aldı.
1976 Uluslararası İskenderiye Bienali, İkincilik Ödülü
1977 İstanbul Resim ve Heykel Müzesi Müdürlüğüne
1981 Türkiye İş Bankası Yarışması Resim Büyük Ödülü
1982 Ev Ofis Dergisi Büyük Onur Ödülü
1983 Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü Başkanlığı
1990 III. Uluslararası Asya-Avrupa Sanat Biennali "Dostluk ve Barış Sanat Ödülü"
1994 Sedat Simavi Vakfı Görsel Sanatlar Ödülünü reddetti.
İstanbul’da yaşıyor.

KİŞİSEL SERGİLER

1953 Dil Tarih-Coğrafya Fakültesi, Ankara
1954 Helikon Galerisi, Ankara
1954 Maya Galerisi, İstanbul
1955 Maya Galerisi, İstanbul
1961 Türk Alman Kültür Merkezi, İstanbul
1962 Türk Alman Kültür Merkezi, İstanbul
1966 Türk Alman Kültür Merkezi, İstanbul
1969 Galeri I, İstanbul
1973 Amerikan Kültür Merkezi, İstanbul
1979 Devlet Güzel Sanatlar Galerisi, İstanbul
1986 Maçka Sanat Galerisi, İstanbul
1988 Garanti Bankası Harbiye Sanat Galerisi, İstanbul
1988 Mine Sanat Galerisi, İstanbul
1989 Retrospektif Sergi, Derimod Kültür Merkezi, İstanbul
1989-90 Maçka Sanat Galerisi, İstanbul
1990 Mine Sanat Galerisi, İstanbul
1991 Arda Sanat Galerisi, Ankara
1993 Galeri Nev, Ankara
1994-95 Galeri B, İstanbul
1996 Aksanat Galerisi, İstanbul
1996 Mine Sanat Galerisi, İstanbul

GRUP SERGİLERİ

1957 Henri Goetz Atölyesi’nden bir grup sergisi, Van Gogh’un evi, Paris
1958 Galerie Mariac, Paris
1959 "Yabancı Sanatçılar Konkuru", Museé d’Art Moderne, Paris
1959 Vanesborg, İsveç
1960 "Goetz Atölyesinden 7 Ressam Sergisi", Les Caves de la Tour Eiffel, Paris
1961 "Goetz Atölyesinin Genç Sanatçıları Sergisi", Studio St. Germain, Paris
1961 "Deuxiéme Biennale de Paris", Museé d’Art Moderne, Paris
1962 Uluslararası Venedik Bienali, Venedik
1962 "An Exhibition of Painting and Sculpture by Contemporary Turkish Artists", The Pennsylvania Academy of The Fine Arts, Philedelphia
1964 "Çağdaş Türk Sanatı Sergisi", Roma, Berlin, Paris, Brüksel
1966 "Bianco E Nero" Sergisi, Lugano
1966 V. Tahran Bienali, Tahran
1969 "Asamblaj I, Asamblaj II, Sınırlı Dünya ve Doğu Çerçevelemeleri", Sao Paolo Bienali
1970 "Çağdaş Türk Resmi", Binghampton, NewYork Eyalet Üniversitesi Sanat Galerisi, NewYork
1974 "Beş Eleman" ve "Küme Tablo", UNESCO, Paris
1974 "Bugünün Türk Resmi Sergisi", Hollanda
1976 II. Uluslararası İskenderiye Bienali, Mısır
1980 "Uluslararası Plastik Sanatlar Sergisi", Belgrad
1982 "Resim Tarihimizde Bir Dönem: Soyut Dışavurumculuk", Devlet Güzel Sanatlar Galerisi, İstanbul
1983 "Son Yüzyılın Nadide Elli Türk Resmi", Galeri Baraz Organizasyonu, Alarko Sanat Galerisi, İstanbul
1986 "Yüzyılın İkinci Yarısında Türk Resmi", Galeri Baraz Organizasyonu, Yıldız Silahane, İstanbul
1987 "Güncel Boyutlarıyla Resim Sanatımız", Galeri Baraz Organizasyonu, AKM, İstanbul
1987 "Türk Resminde Modernleşme Süreci", Galeri Baraz Organizasyonu, AKM, İstanbul
1988 "Çağdaş Türk Resminden I", Yahşi Baraz Koleksiyonu, Yıldız Üniveristesi, İstanbul
1989 "Büyük Sergi" Çağdaş Türk Ressamları, Atatürk Kültür Merkezi, Ankara
1990 "III. Uluslararası Asya-Avrupa Sanat Bienali", Ankara
1990 "Etkinlikler Sürecinde 15. Yıl", Galeri Baraz Organizasyonu, AKM, İstanbul
1990 "Çağdaş Türk Resminden Bir Kesit", Galeri Baraz Organizasyonu, Cemal Reşit Rey Sergi Salonu, İstanbul
1991 "Çağdaş Türk Resminden II", Galeri Baraz Organizasyonu, Yıldız Üniversitesi, İstanbul
1991 I. İstanbul Sanat Fuarı, TÜYAP, İstanbul
1992 II. İstanbul Sanat Fuarı, TÜYAP, İstanbul
1992 "NewYork – İstanbul", Galeri Baraz Organizasyonu, AKM, İstanbul
1993 III. İstanbul Sanat Fuarı, TÜYAP, İstanbul
1995 "Çağdaş Türk Sanatında Resim ve Kavramsal Eğilimler I", Galeri Baraz Organizasyonu, Koç Üniversitesi, İstanbul
1995 V. İstanbul Sanat Fuarı, TÜYAP, İstanbul
1995 "Çağdaş Türk Sanatında Resim ve Kavramsal Eğilimler II", Galeri Baraz Organizasyonu, Koç Üniversitesi, İstanbul
1995 "Modern Türk Resim ve Heykel Sanatından Bir Kesit", Galeri Baraz Organizasyonu, Kaş Galeri, İstanbul
1996 "Çağdaş Türk Ressamları", Galeri Baraz, İstanbul
1996 VI. İstanbul Sanat Fuarı, TÜYAP, İstanbul
1996 "Çağdaş Türk Resminde Özgün Üsluplar", Galeri Baraz Organizasyonu, Cemal Reşit Rey Sergi Salonu, İstanbul
1997 "Çağdaş Türk Resminden III", Galeri Baraz Organizasyonu, Yıldız Üniversitesi, İstanbul
1997 "Çağdaş Türk Resminde Estetik Dinamikler II", Galeri Baraz Organizasyonu, Koç Üniversitesi, İstanbul
1998 "Türkiye İş Bankası Koleksiyonu" Tophane-i Amire Binası, İstanbul
1998 "41. Yıl – 41 Sanatçı – 41 Yapıt" Sergisi, Marmara Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi Sergi Salonu, İstanbul
1998 "Türk Resminde Soyut Eğilimler", Galeri Baraz Organizasyonu, AKM, İstanbul




Resminin özellikleri

Adnan Çoker, soyut-minimal çalışmalarında, yüzey-mekan, düzlem-espas gibi temel kavramları sorgular, “Mimari-Çerçeveleme- Anıtsallık”, “Denge” ve “Geometri” unsurları irdeler. Resimlerinde “Kalıp-Biçim” ya da “Asılı Biçim” olarak nitelendirdiği biçimler, siyah üzerinde soyut bir mekânsal boyut içinde asılı gibi durur. Osmanlı ve Selçuklu anıtsal mimarlığının, iç uzamı dış dünyaya açan sivri kemerli kapı ve pencere motifinden yola çıkılarak oluşturulan uyum, sanatçının deyimiyle bir “kalıp biçim”e dayanır. Yani geometrik ve alışılmış biçimcilikten ayrılır.

Siyah zemin kullanımıyla bilinen Çoker’in, beyaz zemin üzerine yaptığı tek çalışması ‘Retrospektif 1’ adlı eseri, 2011 yılında bir müzayedede 1 milyon 200 bin TL’ye satılarak rekor kırmıştı.



Siz de biyografi.net'te yer alabilirsiniz
"
İyi ki, biyografi.net var!" 



biyografi.net
    İngilizce Biyografi
   English Biography

    ünlü kadınlar

   Nasreddin Hoca
  ben de biyografi.net'teyim
  fıkralardan seçmeler



   Makaleler
   Trabzon'un Kültürel Yüzü
   Lozan Delegeleri
   İdlib şehitleri
   BULGARİSTAN TÜRK YAZARLARININ BULGARCA ESERLERİ
   Afrika Kitaplığı
   Rusya'daki en etkili 100 Müslüman listesi
   Teröre karşı 1071 akademisyen
   Irak’ta Türkmen Partiler
   Millî Birlik Komitesi Üyeleri
   KKTC Başbakanları

  Biyografik Takvim
ocak şubat mart
nisan mayıs haziran
temmuz ağustos eylül
ekim kasım aralık

    Tanıtım

    Tanıtım


   İletişim
BİYOGRAFİ NET YAYINCILIK
Tel: 0542 235 72 49



[email protected]

Etimesgut Vergi Dairesi
11512253662
Tasarım: Nihat Çeliker www.webofisi.com  

 

Ana Sayfa İletişim Künye Bu Sayfayı Yazdır Sık Kullanılanlara Ekle E-ticaret
Powered By Webofisi.com